In december 2013 sloot Montea met MG Real Estate een partnershipovereenkomst voor de ontwikkeling van het duurzaam logistiek park “MG Park De Hulst” in Willebroek, met in totaal 150.000 m² te ontwikkelen logistieke ruimte. Als sluitstuk van deze succesvolle samenwerking koopt Montea een hoogwaardig distributiecentrum voor Decathlon. Daarnaast koopt Montea voor € 3,2 miljoen de resterende gronden gelegen naast de ontwikkelingen van Dachser en Federal Mogul.

De ontwikkeling voor Decathlon staat op een terrein van ca. 71.000 m² en omvat een platform van 46.274 m² opslagruimte, 1.022 m² kantoorruimte en 256 parkeerplaatsen. Vanuit het gebouw wordt de volledige distributie voor Decathlon Benelux georganiseerd (www.decathlon.be). Decathlon, reeds huurder bij Montea voor zijn werkplaats in Bornem, zal dit gebouw inhuren voor een minimale vaste periode van 10 jaar.

Deze operatie vertegenwoordigt een totale investeringswaarde van € 31,6 miljoen en zal een bruto aanvangsrendement genereren van ongeveer 6,5%. Deze groei wordt gefinancierd met de middelen die Montea recentelijk verwierf via de kapitaalsverhoging met € 68 miljoen. Nu omtrent dit project ten tijde van de kapitaalsverhoging een discussie was tussen Montea en MG Real Estate, maakte dit project geen deel uit van de destijds aangekondigde € 79 miljoen aan projecten in uitvoering.

Jo De Wolf, CEO Montea: “Wij zijn bijzonder verheugd deze ontwikkeling te kunnen toevoegen aan onze portefeuille. Deze transactie bevestigt de verankering van een belangrijke speler als Decathlon in België. Gezien deze acquisitie onmiddellijk huur genereert, zal deze reeds in 2017 bijdragen aan het EPRA resultaat van Montea.”