Carglass® en Montea huldigen vandaag de start van de werkzaamheden van het multimodale en ultramodern distributiecentrum in Bilzen feestelijk in en boren de symbolische, eerste paal van de nieuwbouw, die over één jaar meer dan 225 werknemers zal tewerkstellen. De eerste paal werd geslagen door burgemeester Frieda Brepoels (N-VA), in aanwezigheid van Richard Tyler (Belron), Guido De Paepe (Carglass), Jo De Wolf (Montea) en kinderen van de Carglass medewerkers, als symbool van de toekomstgerichtheid van dit project. Alle logistieke- en distributieactiviteiten, die vandaag verspreid liggen over vier locaties in Hasselt en Genk, zullen op deze gloednieuwe en uiterst duurzame site worden gecentraliseerd.

Ultramodern distributiecentrum in Bilzen

Montea ontwikkelt en financiert het volledige project, dat zal bestaan uit 41.932 m² opslagruimte en uit
2.874 m² kantoorruimte. In nog geen jaar tijd zal de nieuwbouw gefinaliseerd worden en de eerste autovoorruiten er in voorraad liggen. Carglass® zal er zo’n 225 medewerkers tewerkstellen en kondigt aan in de nabije toekomst extra personeel te zullen aanwerven.

Frieda Brepoels, burgemeester en tevens voorzitter van de Raad van Bestuur van De Vlaamse Waterweg is bijzonder fier op de komst van het centrum naar Bilzen: “Dat een bedrijf als Carglass® kiest voor een tweedelijns watergebonden terrein bewijst dat het duurzaamheid hoog in het vaandel draagt. Hiermee geeft het bedrijf duidelijk aan dat het in de toekomst gebruik wil maken van de binnenvaart voor de aanvoer van zijn containers, waardoor het zijn ecologische voetafdruk sterk zal kunnen verminderen.

Guido De Paepe, CEO van Carglass® België, is tevreden dat de werken aan de nieuwbouw van start gaan: “Deze eerste paal is een historisch moment en een uitstekend voorbeeld van hoe verschillende partijen (Belron/Carglass, Montea, Stad Bilzen, De Vlaamse Waterweg) efficiënt kunnen samenwerken. De hypermoderne site draagt bovendien bij aan de verankering van Carglass® in de streek.” “We hebben bewust voor de locatie in Bilzen gekozen omwille van de nabijheid,” vult Richard Tyler, Group Customer Director van Belron®, aan. “We willen dat onze ervaren en professionele medewerkers het minst mogelijk hinder ondervinden en makkelijk kunnen mee verhuizen.”

Jo De Wolf, CEO van Montea: “Dergelijke projecten passen perfect binnen onze filosofie. Wij zoeken steeds naar efficiënte en transparante vastgoedoplossingen voor onze klanten. Hierbij staat - naast een perfecte lange termijn logistieke hotspot - ook het welzijn voor de arbeiders in de werkomgeving centraal. We zijn dan ook bijzonder blij om in Vlaanderen dergelijk grootschalig project voor een succesvolle onderneming als Carglass® te kunnen realiseren.